29 Nisan 2009 Çarşamba

GAP Turu: Mardin 1

Resimlerde görüp çok merak ettiğim yerlerden biriydi Mardin. Gerçekten ince ince işlenmiş, ayrıntılarda kaybolmuş bir şehir bence. Kendimi taş işlemelere bakmaktan alamadım. İnsanlar ömür vermişler ayrıntılar için, biz herşeyi bu kadar hızlı tüketirken bu görüntüler zamanı biraz yavaşlattı, sakinleştirdi.

Mardin'de ilk durak Deyrulzafaran Manastırı, çok ayrıntıya girmeden, benim gözümden resimleri paylaşacağım, tarihçesi için bu linki tıklamanız yeterli.

Gezdiğimiz tüm manastırların bakımına ve temizliğine hayran kaldım, özellikle tuvaletler İstanbul'daki en yeni alışveriş merkezlerinden bile temizdi. "Temizlik imandan" sözü gerçekten Süryaniler için doğru sanırım, keşke gittiğim camiler ve medreseler için aynı şeyleri söyleyebilseydim.


Mardin'de 2. durak, Kasımiye Medresesi, ayrıntılar burada, Google'dan araştırırken Ekşi Sözlük'de de ilgili bu linki buldum, hislerime tercüman oldu arkadaşlar,sağolsunlar:)

Kaldığımız otel Mardin'in nüfuslu ailelerinden Ensari'lere ait Erdoba, Selçuklu Konağı idi. Odanın heryeri taş oymaydı ama biraz "görüntü var, ses yok" gibiydi, eksiklikleri dile getirince asabi otel müdürü ortamı biraz gerdi ama yine de ben çok beğendim.
Mardin'den ortaya karışık,Yarın: Mardin'e devam, Mardin bir postla biter mi hiç?

11 yorum:

Yelda dedi ki...

2 sene önce arkadaşlarım gittiler ben katılamamıştım onlara hala anlata anlata bitiremiyorlar
Çok istiyorum bende gitmeyi nelerde yaşamış insanlar değilmi
Evler yapılar
Resimler okadar güzelki gitme arzun dahada çoğaldı
Sevgiler

leyya dedi ki...

muhteşem bir şehir.ne hoş dinlenmişsindir değil mi))

leyya dedi ki...

ruhen yanii))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Ah nasıl imrendim bak şimdi,benim de hep aklım oralarda biliyor musun.hep merak ederim,çok zengin bir tarih ve kültür var doğuda.çok keyifli geçtiği belli,hala orda gibisin

beyaz mendil dedi ki...

Resimler çok güzel,ben de çok merak ediyorum oraları ve en kısa zaman da giderim inşallah.Sevgilerimle

Cocukla Cocuk dedi ki...

kesinklikle ben de cok merak ediyorum mardin'i...fotograflar harika

nrhnmrl dedi ki...

resimler harika gitmek görmek istediğim yerlerden sadece biri ama kısmet olur mu bilemem ne güzel yapmışsınız gitmekle
sevgiler

ella dedi ki...

çok güzel bir şehir gerçekten. fotoğraflarda harika. benimde programımda hep güneydoğu gezisi var ama kısmet ne zaman bilmiyorum.

Admin dedi ki...

Ablacım harika benim yanı başımda bir şehir olmasına rağman ben hala gidemedim çok üzücü

http.belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın çok guzel yerler uzaklığı nedenı ıle gıdemedım paylaşımına teşekkürederım

akasyakokusu dedi ki...

Burnum sızladı nanın:((
Özledim oraları hemde çookkk...
Kolyenize bakmaya geldim gözüm takıldı resimlere...
Sayenizde tekrar döndüm Mardin'e...
Tşkler..