28 Nisan 2009 Salı

GAP Turu: Şanlıurfa

Ne zamandır yapmak istediğim GAP turunu geçen hafta gerçekleştirdim sonunda.Eşimle, çalıştığım üniversitenin Tarih Bölümü öğrencilerinin peşine takılarak 8 gün boyunca Şanlıurfa, Mardin, Midyat, Diyarbakır, Hasankeyf, Halfeti, Gaziantep'i karış karış gezdik. Bugün Şanlıurfa ile başlıyorum, yaklaşık 1000 adet resim çektiğim için hepsi bir anda paylaşılacak gibi değil çünkü.


Şanlıurfa denince akla ilk gelenlerden, Balıklı Göl;

Balıklı Gölün balıkları,(beni kafalamadılarsa eğer) lapin olduğunu söylediler:) Gerçekten insan sesine, alkışa duyarlı bu balıklar, hepsine geliyorlar ve kutsal oldukları için yenmiyorlar;

Nemrut'un İbrahim Peygamberi aşağı attığı rivayet edilen kale, bu burçların arasından aşağıda yanan ateşe atıldığı söyleniyor. Allah tarafından ateşe "Ey ateş, İbrahim'e karşı serin ve selamet ol" emri veriliyor.Bu emir üzerine, ateş suya odunlar da balığa dönüşüyor.
Kaleden Şanlıurfa;

İbrahim Peygamberin doğduğu mağaranın girişi, içerinin resmini çekemedim, çok kalabalık ve dar bir alandı ayrıca ayakkabıları çıkarıp içeri girildiğinden yoğun ayak kokusu vardı içerde, bu yüzden hemen çıkmak zorunda kaldım mağaradan:)

Kaleyi ve Balıklı Göl'ü gezdikten sonra kahve içmek için şehirde gezindik biraz. Oturduğumuz bu kahvehanede canlı müzikte vardı,
Künefe yemeden olmaz tabii, burası da tepsi büyüklüğünde künefeleri olan Edessa,yolunuz düşerse dış görüntüsüne aldanmadan uğrayın, gerçekten enfesti künefesi,

Yarın:Mardin

3 yorum:

nazo dedi ki...

Ben de görmeyi çook istiyorum oraları.. Merakla bekliyorum devamını. 8 gün olması harika olmuş, doya doya gezmişsinizdir.

leyya dedi ki...

urfayı abim atatürk barajında görev yaparken tanıdım.mardin kadar olmasa da güzel bir şehrimiz.keşke urfa sofrasına da uğrasaydınız..ben dam üstüne un serer, leylide yar loyluda yar loyloyloyyy türküsüne orda yemek esnasında vuruldum))hep mırıldanırım o türküyü))

Adsız dedi ki...

merhaba
turu bağımsız olarak mı yaptınız yoksa bır acente ıle mı yaptınız.ben de eylul gıbı dusunuyorum

zehra