22 Ocak 2009 Perşembe

Tığ İşi Çantam

Benzer bir çantayı Kasım ayının sonunda Zara'da görmüştüm, biraz daha küçük, kol çantasıydı. Almak için heveslendim birden, sonra hem küçük olması, hemde 100tl'e yakın fiyatı görünce "kendim yaparım yahu" diyerek çaktırmadan resimlerini çektim. 2 aydır ha oldu, ha olacak, dün akşam bitti sonunda.
Anlaşılabilmesi için dikmeden önce yaptığım parçaların fotolarını da ekledim. 2 adet yuvarlak, 3 adet kareyi birleştirerek bir silindir oluşturuluyor.
İçini çekmeyi unutmuşum ama çok ince kot kumaşı da astar olarak kullandım. Astarı da yine 1-2 santim geniş tutarak silindir şeklinde diktim.
Eskimiş bir çantanın askısını da postacı çantama taktım. Askının koyu kahve rengi bütünlüğü bozmasın diye derici bir arkadaşımdan topladığım deri parçalarından yaptığım püskülleri de sallandırıverdim. Püskülleri sık iğne ile yaptığım kukuletaların içine oturttum ama bali ile yapıştırdığım için etraflarında biraz leke oldu, o kadar özür olsun artık diyerek görmemeye çalışıyorum.
Tam istediğim gibi salaş ve kocaman bir görüntüsü oldu, bugün itibariyle kullanmaya başladım, tek korkum tüylenmesi, örgü olduğu için böyle bir olasılık var ama inşallah olmaz.


Ekleme:Evde olan yünler vardı, bende biraz yün aldım,astarlık kumaş, çarşamba pazarından, 2tl falandı, toplam 6-7 tl'ye falan mal oldu, kalan iplerle, astarlık kumaşla 2-3 tane daha çanta çıkar bu arada. Haydins'cim, manevi tatmin en mutlu tarafı, sizin güzel yorumlarınız, valla çok mutlu oluyorum, çok sağolun.


29 yorum:

Haydins dedi ki...

Wouwww.. cok guzel gorunuyor.. Zara'da 100 tl sen kaca mal ettin :)Ve kendi yaptigin cantayi kullanmanin degeri nedir :)
Gule gule kullan cok guzel.

leyya dedi ki...

aman ya rebbimmmmm.bittim tükendim resmenn.böyle bi güzellik yeminle ilk kez görüyorum..yani beğenimi ifade edecek kelime hakikaten yok literatürümde..anca şu kadarını söyleyebilirim bundan mutlaka bende de olmalı o kadar ))))
renkler model aksesurlar ...müthişşş.çok aama çok eline sağlık arkadaşım..
küçük atölyemiz var diyoruz yaa)))metal parçaları onları basmak için gereken aleti aldım mercandan.kendim basıyorum onları.istersen fiyatlarını da yazabilirim.basmak için gereken alet 35 lira civarıydı..metal parçlarda 1000lik 2000lik poşetlerde satılıyor.genellikle 10 lira civarındalar..mercanda 'kilit han'da aleaddin aksesuar var.şayet ihtiyacın olur ise fiyatları makul çeşitte bol..
çantanı güle güle kullandığından eminim..darısı başıma))çok sevgiler..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

işte bu becerekli marifetli hatun benim DOSTUM.canımsın benim,aynen anlattığın gibi hatta daha da güzel olmuş.ellerine sağlık.bence bundan sipariş gelir sana söyliyim.güle gle kullan

ella dedi ki...

bu çantaya bayıldım. cıvıl cıvıl renkli. ellerine sağlık ve güle güle kullan. yani resmen gözüm kaldı :))

Malla dedi ki...

Gerçekten elinize sağlık. Owl ile birlikte bu akşam çantalarımıza başlıyoruz valla.Yünlerimden ne yapim diyodum .Paylaşımın için teşekkürler...

nrhnmrl dedi ki...

ellerine sağlık banu çok güzel olmuş güle güle kullan :=)

Cocukla Cocuk dedi ki...

gfeerçekten çok guzel çok emekli bir çanta olmuş, bu çapta bir şeyler örebilecek cesareti bulsam ama yok:)

Adsız dedi ki...

bayıldımmmmmm :) inan harika olmuş:) kesinlikle deniycem yapmayı:) renkler,şekil harika:) ellerine sağlık tekrar tekrar:)

Huzur Moda dedi ki...

bayıldım.. bayıldım ... müthiş güzel olmuş ellerine sağlık. keşke bloglarda da tutma seçneği olsaydı

babegazelle dedi ki...

süper olmuş banucum anam başımı yedi kolay bu öğretiim bak sen de yap boş boş oturuyosun die baskılara dayanamazsam artık kısmet :)))

3prenses dedi ki...

tek kelimeyle harika elimdeki işe hız verdim ki bende yapayım.böyle güzel yapabilirmiyim bilmiyorum.

nazo dedi ki...

harika olmuş Banuuuuu.. Biri bana örgü örmeyi öğretsinnn !!!!! :)
Gerçekten çok cici ve farklı.. Ellerine sağlık canım..

sesiber dedi ki...

Leyyanın yazdıklarına aynen katılıyorum, nutkum tutuldu. En çok ta püsküllere ve yandaki yuvarlak motiflerin kattığı havaya bayıldım. Renkler, tasarım mükemmel olmuş. Ellerinize sağlık ve güle güle kullanın.

Adsız dedi ki...

Banucum acaba detayları verebilirmiisn? sayı olarak yani:)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Canım
şimdi ne desem ki harika bayıldım.tam benim sevdiğim gibi.annemle msn de konuşuyorduk hemen gösterdim senin blogu..dedim zara da 100 kağıtmış:)yapıcak bana da inşallah.çok sevindim.valla harika olmuş seninki.ben hayatta beceremem bunu yaa.keşke ben de yapabilsem.amerikan servis de olur bu yuvarlaklardan hee..hatta ben kilim bile yaparım deli gibi.çok seviyorum ben bunları..öptüm canım

Yeliz dedi ki...

banu çok hoş olmuş eline sağlık :)

Yelda dedi ki...

Canım herkesin yorumuna katılıyorum
Müthiş güzel

Adsız dedi ki...

Kesinlikle nefis bir çanta olmuş. Zara görsün de çatlasın kıskançlığından:)

Adsız dedi ki...

gerçekten çok hoş bir çanta yapmışsınız.
Yaptıklarınızı çok beğendim.
Ellerinize sağlık

Sizi takibimdekiler bloğuma ekliyorum.
görüşmek üzere

sevgiler

Derya dedi ki...

Çok süper bir çanta olmuş ellerine sağlık çok beğendim bende istiyorumm

raptiye dedi ki...

Ama bu çok güzelmiş yaa ellerine sağlık. Tığ işi sabır işi, el becerisi ve sabır tebrik ediyorum. Yaş oldu 23 ben öğrenemedim.. Yok yok öğrenmedim esasen. Anneciğimle biraz daha zaman geçirsem hiç fena olmayacak. Görüyoruz ki aile ekonomisine dee egoya da katkısı büyük.
Bu güzelliklere devam!

Derya'ya Özgü dedi ki...

kaç numara ip olması geekiyor peki banucumm :))

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Harika olmuş çok beğendim belki bende yaparım sevgiler.

laleninbahcesi dedi ki...

Ben bu çantaya bayıldım. Bu konularda da acip yeteneksizimdir. Acaba başlangıç zincir saysını ve yuvarlakların çapını falan yazabilirmisiniz. Çünkü sizinkinin büyüklüğü tam ideal ölçülerde. Sevgiler size

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir çanta ama sanırım yapılışı biraz zor.

kedicibasi dedi ki...

çok güzel olmuş gecen kavakyellerindeki kızın birinde xde gördüm aynısını. hatta dedim ben bunu blogun birinde gördüm.. bayan baykuşmuş marifetli blogcu arkadasşım:))

İz dedi ki...

banucum bir ara etamin bloglarda çok modaydı şuan senin çantan:) tugbada da gordum oda cok guzel yapmıs annem ogretti bana da tıg isi ..yuvarlaklar kaldı tesekkurler paylastıgın icin eline saglık

Adsız dedi ki...

tesadüfen gördüm çantayı örgü çanta ararken bayıldım ya ayrıntılı anlatabilirsen ço sevinirim.

Adsız dedi ki...

pasaja koyma şansınız var mı :) reyhan